mandag 5. juli 2010

Med barnebarn på besøk

Mandag og jobb igjen. Nå er vi i gang både med sommerleir  for barn og ferieopphold for voksne, så det er full aktivitet nå! Det er det som er så flott med denne jobben, at den er så variert.

 Vel hjemme var det kylling i bacon med salat til middag. En av mine favoritter. Godt å ha en mann som kan lage mat! Så fikk han slappe av litt i den nye stolen sin etterpå da, sammen med Tonje som hadde okkupert min stol. Hun hadde forresten laga seg slush, som alle fikk smake unntatt jeg!! Hun ligger temmelig tynt an!

Torill kom med ungene og ny frisyre i fem tida. Vi fikk se bilder fra bobilturen til Kristiansand og Ålgård. Så reiste Torill heim og mormor hadde hendene fulle med barnebarn.... Det vil si, Vilde lå på sofaen og sov: 


....og de andre to forsvant ned til Morten, som de har gått i barnehagen sammen med. De kom opp etterhvert, og det gikk litt vilt for seg rundt huset. Emilie kom inn etter en stund kliss våt fra ytterst til innerst! Det var Henrik som hadde spruta på henne med en vannleke. Da jeg tok opp saken med Henrik, sa han at det var Morten som hadde sagt at han skulle gjøre det, men den holdt ikke for mormor, og jeg tror jeg fikk overbevist han om at han faktisk er utstyrt med egen vilje. 

Vilde våkna også, blid og fornøyd. Håkon kom med bobilen, og Torill med deres, så dro de heim.

Måtte ta et bilde av den flotte hekken vår. Det er brudespirea som står i full blomstring nå! I forgrunnen ser vi pæretreet som hadde antydning til en pære, helt til i dag, da den vesle knottten var borte.. Stor sorg! 


Maja var ganske gira på å få seg en tur ut, siden hun hadde spist godteri som Henrik og Emilie hadde med til henne (i anledning bursdagen i går), så da ble det en tur på moloen. Det var nemlig så mye små, flygende monstere kalt knott eller smikka, så tur i skogen var helt uaktuelt! Heldigvis var det en liten vindtrekk der, så det var levelig. 


Det sto noen folk og fiska utpå der og akkurat da vi kom, fikk den ene en flott makrell! Den er vel ca 35 cm lang. en fin fisk!


Erland ble nok litt misunnelig.

 


Maja var mer opptatt av å plukke blåklokker, eller å snuse på den i hvertfall.

 

Så var det bare å kjøre heim igjen. Hun har god plass bak i thinken. 

3 kommentarer:

  1. Da va smoothie elise :)
    Du skulle nok ha vore litt kjappare så hadde du nok fått litt du óg(eg laga ikkje so mykje heller) :-Þ
    Den var foressten VELDIG god den x) Eg kan laga i måro vettu, sånn at du og får :)

    klems frå tonnis :)

    SvarSlett
  2. Huff da, slush og smoothies. Her går det i surr!

    SvarSlett
  3. Dan makrelen hadde vert go å speka. Trur eg må ut me stanga ein dag.

    SvarSlett