søndag 4. juli 2010

Hurra for Maja!!

I dag våknet jeg frisk og opplagt klokka halv ni til et nydelig vær! På med shorts og ut på terrassen så snart kaffen var ferdig. Da bestemte jeg meg for at denne dagen skulle brukes til "Prosjekt berget".

Maja fyller 14 år i dag, og begynner altså å bli en ganske gammel frøken. I anledning bursdagen fikk hun frolic med krem og sløyfe i håret. 

"Prosjekt berget" fikk jeg ideen til da jeg var på besøk hos Arne vaktmester på Bømlo Folkehøgskule i anledning 60 årsdagen 16.juni. De har et fantastisk flott berg ved huset sitt som  de har renset og beplantet, og selv om vårt berg er adskillig mindre, så er det like flott.

Så da satte vi altså i gang. Jeg skrapte av gress og ugress, mens Erland spylte med høytrykkspyler. 

 Berg og stein er i grunnen vakre. Vi driver og plukker med oss stein fra forskjellige steder vi har gått turer. Vi har stein både fra Hardangervidda, Haukelifjell, Sognefjellet og Rondane. Tror vi tok med oss en fra Torghatten også.    
Ganske mye arbeid før berget ble seende slik ut:     

Så bar det avgårde til Plantasjen. Der ble det innkjøp av planter og jammen klarte vi å få med oss to eplegrønne baden-baden stoler også. (Det var nok derfor sola forsvant utpå dagen...)

Slik ble resultatet!

Maja ble også fornøyd. 

Ble akkurat ferdig til middagen var klar. I dag var det kvalgryte med rosenkål. Nydelig!

Det ble heimelaga is med jordbær og sjokoladetoppings til dessert i dag også, men nå er det slutt på godsakene!!

I kveld har både Tonje og Torill & co kommet heim fra tur. Det er godt å ha alle heime igjen.

Tonje kommer en tur i kveld, så får vi vel treffe Torill & co i morgen. 

Resten av kvelden blir det å følge med på de andre fotballkampene i denne runden. 

2 kommentarer:

  1. Gutta like å søl me vatn, så da vaikkje vanskeleg å be mæ still me høgtrykksspyling. Desserten va no go den så kjærringa e no flink.

    SvarSlett
  2. E det nokka is igjen ?? x)

    SvarSlett