mandag 12. juli 2010

Jordbæris!

I går var det sommer en stund. Merkelig denne sommeren i år. Den er liksom litt av og på. Våkna i går til en varm fin dag. Litt skyet var det, men likevel fant vi ut at vi skulle gå på stranda med Torill og ungene. Hadde med oss kaffe, frukt og Maja, men hadde slett ikke tenkt å bade!! Alt for kaldt.

Emilie og Henrik bada litt, men det blåste en del, så det var store bølger. Vi er heldige som har en flott strand så nær hjemmet, men jeg er mektig irritert på friluftsrådet som ikke har gjort jobben sin i det siste. Det burde vært rensket, slått gras, og lagt ut flytebrygge nå når vi skriver midten av juli.

Etterpå fikk jeg sortert litt klær og kjørt til containeren med. Godt at vi har fått klesinnsamling igjen. Har lagt tilside noen plagg som jeg tenkte å bruke i veven.

Vi spiste steinbitfilet med kål og blomkål til middag. Lagde hjemmelaget is med stavmikseren av frossen frukt og kokosmelk. Det var kjempegodt!

Vi gikk en tur rundt Sagvåg og Tjødnalio, før vi så litt på VM-kampen.  




 I dag har jeg vært på jobb igjen. Været har vært ganske brukbart i dag også. Erland var en tur til Haugesund for å prøve å få tak i ny lås til bobilen, men han kom heim med 4 kurver jordbær i stedet. Så i dag ble det skinkesalat til middag, og jordbær til dessert.


Resten av jordbæra har jeg nå prøvd å lage is av, men jeg skjønner jo at jeg må kjøpe meg ismaskin! Blir jo ikke det samme uten det. Nå prøver jeg å røre litt en gang i timen, så får vi se om den blir bra.  

       

Vi har også vært en tur i Hystadmarka. Tok med oss ettermiddagskaffen. Tok noen bilder av de fantastiske trærne. Skulle gjerne hatt med noen heim, men de er jo fredet. :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar