torsdag 2. september 2010

Ut på tur!

Denne uka har jeg vært alene heime mens Erland har besøkt Laila i Mosjøen. Nå er han kommet til Kongsberg på vei heimover. Der bor Thomas (barnebarn), og de har vært ute og spist pizza. Jeg hadde meg en flott tur i kveld. Kjørt til Vatnadalen og gikk opp til Ravatnet. Bratte bakker, og pusten gikk tungt, men herlig når jeg var kommet opp!
Ravatnet 
Utsikt mot Aker Stord og Leirvik



Tørst, Mona?


Det har forresten vært mange flotte turer denne uka. Tirsdag gikk jeg og Mona fra Hustredalen og over til Rødkleiv. Litt nedbør, men en flott tur!






Onsdag var jeg innom og koste litt med barnebarna, før jeg og Maja tok en tur på moloen. Det er liksom passende tur til henne nå. Hun er blitt gammel.


Senere på kvelden ringte Torill og lurte på om vi skulle gå tur, så da gikk vi en runde i Landåsen. Blir skikkelig sprek nå! 
Her følger noen bilder fra neste etappe i ferien.
Verdens største trebjørn
Først var det altså Sveg, der vi fikk skikkelig godvær og ble liggende et par netter. Det var en liten øy der med dyrefigurer på. vi badet også sluken, uten at fiskene brød seg om det. Deretter gikk turen innom Mora, med Dalahest og innkomsten til Vasaloppet. Sigmund fant stolt et lokomotiv med sine initialer på!
Sigmund fant lokomotivet sitt (SJ)
Innkomst Vasaloppet
Bading ved Sollerön
Deretter var det camping med bading på Sollerön, før vi besøkte Tomteland og la turen mot norskegrensa. Vi hadde en flott kveld i Älvdalen, før vi kjørte over Idre og Drevsjø.
Litjpia i Tomteland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar