søndag 29. august 2010

Da er vi igang!

I dag var det start på skoleåret 2010/2011, og 60 flotte ungdommer ankom skolen. I morgen kommer sistemann, og da er alle 61 på plass! Jeg syns så synd på dem når de kommer, for de er så nervøse, men jeg vet jo at om noen få dager har de blitt gode venner. Jeg har en drømmejobb!!


For å fortsette på ferien, så kom vi altså til Tortenvik fra Mosjøen på en fredag. Mona og Sigmund hadde vært der i fjor, og ville gjerne vise oss dette flotte landskapet. Vi parkerte på en flott rasteplass som var tilrettelagt for bobilparkering, og så gikk vi en tur opp i fjellet. Du verden for et paradis! Mellom stein og berg var det kulper og bekker.


 Vi skulle egentlig bare rusle litt for å se hvor vi skulle gå dagen etter, men vi gikk helt opp til Tortenkøta. Der slappa vi av, så på sola og regnbuen, og Mona som hadde gått fra tobakken, fant jammen en tobakkspung med et papir og en lighter der oppe! Vi ble enige om at det måtte være høyere makter som styrte her! :-)
Vel nede ble det selvfølgelig god mat og kos.

Det var bra vi gikk opp denne kvelden,
for dagen etter kom regnet, og da det
ikke hadde gitt seg enda på søndag,
kjørte vi videre via Mo i Rana,
Tärnaby til Storuman.



Her slo vi oss
til et par dager i godt vær. Jammen
var det noen sprekinger som bada også!


Kveldskos med ost og kjeks.

Videre gikk veien til Lit, der det ble padling med kano. Tonje og jeg ble overumplet av ei skikkelig regnskur mens vi var ute i kanoen, og det var plutselig like mye vann over som under båten!
 
Så kjørte vi til Østersund, der vi gikk en tur rundt i byen, shoppet litt og kjøpte oss taco. Videre kjørte vi sørover til Sveg, og det må jeg fortelle om senere.
Nå har vi hørt RBK slå Start, (selv om det kanskje skulle ha vært et mål til Start på slutten). I morgen skal Erland kjøre nordover for å besøke Laila, og jeg skal være hjemme alene.... :-(
Men jeg skal også på jobb, og det gleder jeg meg til!!

2 kommentarer:

  1. Herlig å jobbe med barn og ungdommer;) Elsker jobben min i barnehagen jeg også. Ser ut som dere hadde en hyggelig tur;) Traff alle våre slektninger her forrige uke. Det var dessverre ingen hyggelig tilstelning, men det er jo i bryllup og begravelser man treffes...vi snakka om at vi må bli flinkere til å møtes ellers også. De fleste av oss bor jo nokså nærme ( og noen har bobil!) Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  2. Ja, det hadde vært kjekt å treffe dere! Med bobil er det enklere på sommerstid, enn i februar da... Jeg skulle gjerne vært der sammen med dere i forrige uke, men det er da man merker at man bor langt unna. Kjekt å få kontakt med deg i alle fall! :-) Du har en nydelig hobby!!

    SvarSlett