lørdag 21. august 2010

Mot skolestart...

Da har jeg hatt ei uke på jobb etter ferien. I går kveld fikk vi besøk av Henrik og Emile. De har overnatta her i natt. Joda, gikk greit å stå opp kl.7 selv om en har fri. :-) Har vært masse ute, og Emilie har vasket koppene sine. Det var veldig nødvendig, da den gamle utelekekassen hadde hull i lokket, og lekene derfor lå å badet i gjørmevann. Nå har vi funnet en ny lekekasse med tett lokk! Vi har også vært på teater. Det var Stord vgs som satte opp Emil i Lønneberget. Kjekt. Tonje var også med. Henrik og Emilie har blitt skoleunger nå. Hadde første skoledag på onsdag.


Hos oss kommer ikke elevene før neste søndag. Uka som kommer blir det mye planleggingsarbeid sammen med lærerne. Det blir kjekt! Gleder meg også til Karoline og Ragnhild som skal være miljørabeidere i år kommer.



Jeg skulle fortelle litt fra ferien:
Første etappe gikk til Filefjell etter jobben på fredag. Der sov vi på vår faste plass.
Dagen etter kjørte vi til Otta og så videre til Dovrefjell der vi spiste spekemat med flatbrød og rømme. Et stykke måtte vi kjøre i kufart!



Så gikk turen til Klæbu, der vi koste oss sammen med mamma og pappa. Hadde en flott tur til Selbusjøen på lørdag sammen med Greta, Rune og Buster. Tonje, Greta og jeg badet faktisk. Slett ikke kaldt!
Var også en tur innom kirkegården, og vi besøkte Mariann og Roar. Der traff vi også Marthe med familie.






Vi sov en natt på parkeringa til kulturhuset, men det ble litt urolig, så vi flytta ned til Svean neste natt. Der lå vi også natten etter da Mona og Sigmund kom etter. Vi hadde en kjempefin kveld med solnedgang ved Nidelva!

Fortsettelse følger....




Ja, jeg glemte jo at jeg flere dager har kjørt forbi noe som ligna på ei rot i veikanten her. I dag gikk jeg bort og henta den. Den var flott! Ligger nå fint på berget ute her.

1 kommentar:

  1. Heisan,ser ut til at dere hadde en flott ferie;)neste gang må dere svinge innom;)

    SvarSlett